Pizza na cieście drożdżowym


Parę lat temu, kiedy zaczynałem prowadzić tego bloga :) podawałem przepis na szybką pizzę z wykorzystaniem gotowego ciasta z Lidla. Niestety od jakiegoś czasu ciasta już nie ma w sprzedaży nad czym ubolewam. Zakamuflowania opcja niemiecka wycofała. Nie oburzajmy się... jak się okazało w naszym kraju można bezkarnie używać sformułowania "zakamuflowana opcja niemiecka". Zresztą nie ma co się dziwić - w USA Stroskanowi za temperament grozi 25 lat więzienia a w Polsce za zamordowanie foki grożą 2 lata. Ale dosyć tej polityki.

Pizza na zdjęciu powyżej ma tę przewagę, że ciasto zostało przeze mnie zrobione. I sos również. Jeżeli pamiętacie, w tamtym sławetnym wpisie sprzed lat jako sosu użyłem pomidorów z puszki. Tym razem pomidory wraz z listkami świeżego rozmarynu, oregano, solą i pieprzem zmiksowałem blenderem i tak powstał sos. Warto zrobić go wcześniej, bo po zmiksowaniu jest bardzo rzadki, a po jakimś czasie gęstnieje. Ta pora roku jest ku temu niezła, bo jest w sklepach mnóstwo dobrych pomidorów. Najlepsze są te wyrwane wraz z kawałkiem krzaka.

Ciasto do pizzy robi się z wody, mąki, drożdży, oleju (a najlepiej oliwy) soli i cukru. Woda musi być lekko ciepła. Przepis znajdziecie wpisując w google "ciasto do pizzy". Najważniejsze "issues" to: mieć krzaczek świeżego rozmarynu ZAWSZE i mieć oliwę z oliwek.

Pizza z takiego ciasta charakteryzuje się tym, że ciasto jest puszyste i aromatyczne, a nie twarde i chrupiące.

BTW jak byłem we włochach, to najlepszą pizzę robił taki jeden turek.

Komentarze

  1. gotowe ciasto drożdżowe jest chyba jeszcze w kauflandach:) tam opcja niemiecka (zakamuflowana, a jakże!) jeszcze nie wycofała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie, ale nie wiadomo, co się stanie kiedy szefem międzynarodowego funduszu walutowego zostanie Marek Belka albo Leszek... nastąpią zmiany i ciasto zniknie nawet z kauflandu (który wiadomo w czyich jest rękach).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz