Ciasto jogurtowe

Zaordynowałem dziś mej małżonce, aby zrobiła jakieś dobre, nie za słodkie ciasto, które mógłby zjeść także młody panicz. Wybór padł na ciasto jogurtowe wg. przepisu Ale Babki , który to był on chwalony wszem i wobec w całym internecie jak długi i szeroki. Ciasto wyszło smaczne, nie powiem, paniczowi i małżonce również smakowało, więc trafia tutaj.

Potrzeba:
  • 340 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 całe jajka
  • 100 g cukru
  • pół szklanki oleju
  • jogurt owocowy (300 g)
Jak widać przy składnikach jest bardzo precyzyjnie określone ile czego ma być ;) Oczywiście to tylko sugerowane wartości. Odrzucić można wszelkie gusła i zabobony jakoby miały one jakiekolwiek znaczenie na efekt ostateczny. Kształt ciasta zależy od formy i to ona jest najważniejsza!

Składniki należy dokładnie wymieszać i przelać do formy. Ja zaordynowałem zastosowanie formy okrągłej, silikonowej. Wśród rozlicznych jej zalet są takie, że ciasto okrągłe można kroić jak pizzę, oraz że po upieczeniu dość szybko można ciasto z formy wyjąć i jeść (jeszcze gorące), podczas gdy blachą można się poparzyć, a ciasto może do blachy przywrzeć.

Ciasto trzeba piec 50 minut w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni! :) I tu znów - nie przywiązujmy do tego aż takiej uwagi. Będzie dobre, jak się odpowiednio zarumieni i nie będzie surowe w środku (można to bardzo łatwo poddać weryfikacji z pomocą takich instrumentów jak zapałka czy wykałaczka).

Upieczone ciasto posypujemy cukrem pudrem i gotowe!


Komentarze

  1. Za to małżonka zaordynowała, że odkurzasz i zabawiasz pociechę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ahh ta cudowna niezawodność małżonek. Dobrze zrobione, szybko zjedzone ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadza się. Pozostało jeno wspomnienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. z natury jestem leniuchem-łakomczuchem dlatego ciasta "jednomiskowe" to coś dla mnie :) świetny przepis, wiele razy piekłam to ciasto i znikało w mig :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz